איך נמנע את אירוע הסייבר הבא?

כולנו שמענו על ארגונים שנושאים בהפסדים כספיים אדירים, סופגים נזק תדמיתי בלתי הפיך ואפילו פושטים את הרגל בגלל פריצה קטנה למערכת. ממתקפות פישינג קטנות ועד לפריצות כוללות למסד הנתונים שלך, מתקפה מתוכננת היטב עשויה למוטט עסק. לכן, בעולם של היום, אבטחת סייבר הפכה לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הניהול של כל ארגון שמכבד את עצמו. האיומים ההולכים וגוברים, דורשים מאיתנו לגייס כלים מתקדמים וסיוע מקצועי מקיף שיאפשר לנו להיערך כראוי למתקפות על הנתונים שלנו. כדי לסייע לך לשמור על הנתונים יקרי הערך שלך, ריכזנו כמה צעדי חובה למניעת האירוע הבא.

ביצוע סקרי סיכונים
מיפוי ואפיון מדויק של כלל נקודות התורפה בארגון יאפשרו לך להיערך בחוכמה לניסיונות מתקפה. אנשי מקצוע המתמחים בביצוע סקרי סיכונים בתחום הסייבר יסייעו לך לוודא שכלל הנכסים הדיגיטליים בארגון תואמים לתקנים החלים בתעשייה ומצוידים בפתרונות שיאפשרו למנוע נזקים. כך, קל יהיה לאפיין אילו כלים נוספים נדרשים כדי להבטיח הגנה מקיפה. ענפי תעשייה רבים דורשים היום לבצע סקר סיכונים כחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית שלהם.

במהלך הסקר, יזוהו כלל נכסי המידע שעלולים להיות מושפעים ממתקפת סייבר (כגון חומרה, מערכות, מחשבים ניידים, נתוני לקוחות וקניין רוחני). לאחר מכן יאופיינו כלל הסיכונים הפוטנציאליים שעלולים להשפיע על הנכסים הללו. במהלך הסקר, יבוצעו מספר בקרות על פי פרוטוקול המותאם לאופי הפעילות שלך ועל פי שינויים שנערכו בארגון מאז הסקר הקודם. מסקנות הסקר ירוכזו בדו"ח עם המלצות כיצד כדאי לפעול בהמשך כדי להדק אבטחה.

שדרוג מערכות אבט"מ בארגון
חדשנות מתמדת היא חיונית מאוד כדי להימנע ממתקפות סייבר מזיקות. הסיבה לכך היא פשוטה – איומי הסייבר מתחדשים ללא הרף והאקרים משקיעים מאמצים רבים כדי לעקוף את ההגנות ולפתח שיטות מתוחכמות יותר. לכן, לעתים קרובות מתקפות סייבר מתרחשות בגלל שהמערכות או התוכנות המשמשות את הארגון אינן עדכניות ולכן – חשופות יותר. ברגע שההאקרים נכנסים – לעתים קרובות מאוחר מדי כדי לנקוט בפעולה מונעת.
כדי לנטרל זאת, חשוב שנשקיע במערכות איתור, זיהוי וניהול איומי הסייבר שלנו. מערכת מקיפה הנוקטת באסטרטגיות יזומות לאיתור נקודות תורפה באופן מתמיד ושיספקו לנו הגנה ב-◦360 יכולה לעשות את כל ההבדל בין ניסיון מתקפה כושל ובין פגיעה אנושה בנתונים שלנו. ספקי פתרונות הסייבר שלך יוכלו לסייע לך לשמור את המערכת עדכנית, גמישה והרמטית.

שירות EDR מנוהל
נקודות הקצה הם כלל המכשירים הדיגיטליים המשמשים את הצוותים של במערכות המידע. מדובר ללא ספק גם בנקודות הרגישות ביותר בנכסים הדיגיטליים שלך. אחד המעגלים החיוניים של ההגנה על יחידות הקצה הוא שירות EDR מנוהל. EDR, או זיהוי ותגובה בנקודות הקצה (Endpoint Detection and Response) הוא פתרון המשלב ניטור מתמשך ואיסוף נתוני נקודות קצה בזמן אמת עם יכולות תגובה וניתוח אוטומטיות מבוססות על מנועי זיהוי חכמים ומערכת חוקים.

מערכת EDR מספקת רכזת משולבת האוספת באופן מתמיד נתונים ומחפשת באופן יזום אחר איומים מיידיים. תהליך הניטור מתבצע באמצעות מנוע ניתוח נתונים בזמן אמת המיישם שימוש באלגוריתמים כדי להעריך ולתאם כמויות גדולות של נתונים ומחפש אחר דפוסים חשודים. כלי תחקור פלילי בנכסים דיגיטליים, כמו שירות EDR מנוהל מאפשרים למומחי הסייבר שלך לחקור ביעילות הפרות נתונים בשלב הראשוני ביותר, לתעדן ביעילות ולמנוע פריצה מלאה במהירות.

שירות ניהול ובקרה SOC
האקרים אינם לוקחים הפסקה אפילו לרגע. לכן, אין שום סיבה שהארגון שלנו ישקוט על שמריו. יכולת טכנית מתקדמת לנטר, לזהות, לתחקר ולהגיב לכל איום סייבר בזמן אמת מסביב לשעון, היא יתרון חיוני במציאות של היום. שירות ניהול ובקרה, או מרכז פעולות אבטחה – SOC (Security Operations Center), מאפשר לך להבטיח בדיוק את זה. צוות ה SOC מנטר ומזהה איומים פוטנציאליים ממערכות המחשוב של הארגון ,ומספק תגובה בכדי למנוע את החדירה.
לאחר זיהוי וחקירת האירוע, צוות ה-SOC מתאם תוכנית תגובה מקיפה שתאפשר התאוששות מהירה ויישום לקוחים למניעת אירועים חוזרים. כך, ניתן להבטיח המשכיות עסקית אמינה ושמירה מלאה על המוניטין והנכסים שלך.

קמפיין מודעות סייבר לעובדים
אחת הדרכים הנפוצות ביותר בהן עברייני סייבר מקבלים גישה לנתונים שלך היא באמצעות העובדים שלך. הם ישלחו מיילים המתחזים לגורם בארגון ויבקשו פרטים אישיים או גישה לקבצים מסוימים. קישורים שעשויים להיראות לגיטימיים במבט ראשון עשויים להיות למעשה נקודת הפרצה הראשונה למתקפה כוללת. לכן, ערנות העובדים שלך היא נדבך קריטי בתוכנית ההתגוננות שלך.
אחת הדרכים היעילות ביותר להגנה מפני התקפות סייבר היא להבטיח שעובדיך יוכשרו היטב. צוותי אבטחת סייבר מובילים יסייעו לך להכשיר את עובדיך כיצד לזהות קישורים חשודים והודעות מייל מסוכנות, ליצור סיסמאות מאובטחות ויסייעו להם לאמץ אסטרטגיות מושכלות ואחראיות כיצד לשלוח נתונים רגישים ולנהל תקשורת בטוחה במשרד.

פתרונות התמודדות עם פישינג
פישינג, או דיוג, היא האסטרטגיה הנפוצה ביותר המשמשת כיום האקרים. בתהליך זה, מבצע ההאקר מניפולציה על עובד בארגון וגורם לו למסור ללא ידיעתו מידע רגיש. הכשרת כלל הצוות שלך כיצד להתמודד עם איום זה תוכל לסייע בעצירת האירוע הבא. אלו כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

לבחון היטב על מה מקליקים
באופן גורף, לא מומלץ ללחוץ על קישור בדוא"ל או בהודעות, אפילו אם השולח מוכר לנו. לכל הפחות, כדאי לרחף עם העכבר או להחזיר את האצבע על הקישור כדי לצפות בכתובת היעד ולוודא כי היא אמינה.

לא להזין מידע בכתובות לא מאובטחות
נכנסת לאתר ללא התחילית HTTPS? אין להזין שום מידע רגיש. אתרים אלו לעתים קרובות עשויים להיות כר פורה לפישינג.

עד כמה שניתן – לא למסור מידע חשוב בדיגיטל
מומלץ להכשיר את עובדיך להימנע ככל הניתן מהעברת פרטים רגישים במייל, בתוכנות ייעודיות ובאתרים ולכל הפחות, לאמת בשיחת טלפון את בקשת המידע מהמוען.
אימוץ אסטרטגיות יעילות בשלב הראשוני ביותר של העסק יאפשר לך לחסוך הון בהתמודדות עם האיום הבא.

דיווח על אירוע סייבר

ניתן גם להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם: