עברת מתקפת סייבר ונדרש סיוע?

איום מתקפות הסייבר הפך מסוגייה נישתית לאחד החששות המשמעותיים ביותר של עסקים וארגונים ברחבי העולם. כיום, לא רק ארגונים גדולים מאויימים על ידי האקרים ועברייני סייבר. מתקפות רחבות היקף ממוקדות על שוק העסקים הבינוניים ומסבות נזקים אדירים לחברות. למעשה, מדי יום ביומו, מתבצעות מעל 2,200 מתקפות סייבר ברחבי העולם. הנזקים עשויים להגיע לסכומי עתק. כדי להבטיח מענה אופטימלי למתקפה הבאה, חשוב שיעמוד לרשותך סיוע מקצועי שיאפשר התאוששות מהירה. אלו כמה דברים שכדאי לדעת כדי להיערך בהתאם.

טיפול באירועי סייבר IR
תגובה לתקריות סייבר, או IR (Incident Response) היא גישה שיטתית מבוססת שלבים לניהול יעיל ומושכל של פריצות למסדי נתונים, הפרות פרטיות, הפעלת תוכנות כופר, סחיטות, מניעת שירות וסיכוני סייבר רבים אחרים. התהליך כולו מנוהל על ידי מומחי אבטחת סייבר בעלי הכשרה מקיפה. מטרת צוות ה-IR היא למזער למינימום את זמן השבתת הנכסים הדיגיטליים שלך, לאפשר לך לחזור לפעילות השוטפת במהירות ולמזער נזקים מבחינת עלות ומוניטין. התהליך מתחלק למספר שלבים עיקריים:

  • אבחון – אישוש או שלילת אירוע הסייבר
  • תגובה ראשונית – איתור כלל הנכסים ונקודות הקצה שהושפעו
  • ניתוח – זיהוי מקור התקיפה ומאפייניו.
  • הערכת נזקים – הערכת היקף האירוע וזיהוי הנתונים שנחשפו
  • איסוף ראיות – תיעוד הפריצה וניתוח התהליכים הזדוניים לצרכים משפטיים במידת הצורך.
  • בלימת המתקפה – בידוד נקודות הקצה על מנת לעצור את המתקפה.
  • התאוששות – שחזור נתונים והחזרה מהירה לפעילות שגרתית.
  • הפקת לקחים – תחקיר ודו"ח עם נקודות ליישום לעתיד.

שיקום רשתות לאחר תקיפות
התקפות סייבר עשויות להיות הרסניות לנתונים יקרי ערך שלך. למעשה, מחקר עכשווי מצא כי העלות הממוצעת של פריצה למערכת עסקית עלה לסכום האסטרונומי של 4.24 מיליון דולר לאירוע. כדי להבטיח שלך זה לא יקרה, אלו כמה צעדים שכדאי לנקוט כדי לשקם את הרשת ביעילות לאחר מתקפת סייבר:

  • לבנות תוכנית תגובה ברורה – תוכנית תגובה שיטתית לאירוע תאפשר לך להגיב במהירות ולחזור לשגרה בהקדם. על התוכנית להקצות בבירור תחומי אחריות לצוותים השונים ולהכיל את כל הצעדים הדרושים שהארגון שלך צריך לנקוט כדי להתאושש במינימום נזק.
  • בניית תוכנית המשכיות עסקית – חשוב לייעד מראש חלופות לשלל התהליכים הקריטיים לפעילות שלך שעשויים להשתבש במהלך המתקפה ולהנחות את העובדים כיצד לפעול בתרחיש זה.
  • גיבויים – שימוש בפתרון גיבוי נתונים מאובטח הוא קריטי כדי להבטיח שחזור מהיר, שלם ויעיל.

תחקור מחשבים פליליים
תחקור מחשבים הוא למעשה תהליך שחזור נתונים המאפשר למומחי סייבר להתחקות אחר תהליכים פליליים שנעשו במכשירים דיגיטליים. תחקור מעמיק זה מאפשר לעתים לאתר את מבצעי העבירות, לתעד לצרכים משפטיים ולערוך הנדסה לאחור שתעניק קצות חוט כיצד לבלום את המתקפות העתידיות ולתת מענה לנקודות תורפה.
בתהליך התחקור מבצעים החוקרים ניתוח מעמיק של הנתונים או המערכת כדי לקבוע אם הם שונו, כיצד הם שונו ומי ביצע את השינויים. כאשר הוא מבוצע ביעילות על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, תחקור מחשבים פליליים מסייע להבטיח את שלמות הראיות הדיגיטליות המוצגות בתיקי בית משפט. ככל שמחשבים ומכשירים אחרים לאיסוף נתונים נמצאים בשימוש תכוף יותר בכל היבטי החיים, ראיות דיגיטליות – והתהליך המשפטי המשמש לאיסופן, שימורן ותחקורן – הפכו לצעדים קריטיים בחקירות פשעי סייבר ושלל תהליכים משפטיים הקשורים לאובדן נתונים.
כיום, מתקפת סייבר אינה שאלה של "האם", אלא של "מתי". הקפדה על נהלים ברורים והסתייעות באנשי המקצוע הנכונים, יכולה לסייע לך להיערך בחוכמה למתקפה הבאה ולהבטיח שהארגון שלך יעבור אותה במינימום נזקים.

דיווח על אירוע סייבר

ניתן גם להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם: